09:30 Rozpoczęcie Kongresu
09:45 – 10:45 Adam Kubicki: Zarządzanie zespołem sprzedaży w multiagencji ubezpieczeniowej
10:45 – 11:15 przerwa kawowa
11:15 – 12:15 Marcin Dyliński: 5 skutecznych sposobów na sprzedaż ubezpieczeń w 2025 roku
12:15 – 13:00 Piotr Czublun: Agent ubezpieczeniowy w erze cyfrowej- aspekty prawne
13:00 – 14:30 Przerwa obiadowa
14:30 – 15:15 Debata Kongresu prowadzona przez Aleksandrę Wysocką z Gazety Ubezpieczeniowej pt. „Multiagent 3.0, czyli przyszłość już trochę znana”
15:30 – 17:00 WARSZTATY: 1 z 4 PANELI DO WYBORU
17:00 – 17:30 przerwa kawowa
17:30 – 18:20 Michał Mazurek: Wiem co sprzedaję. Jak świadomie doradzać w ubezpieczeniach na życie?
18:20 – 19:00 Martin Lewandowski: Pionierska budowa dyscypliny sportowej: z hotelowej restauracji do pełnego Stadionu Narodowego – historia KSW – największej Federacji MMA w Europie
20:00 Kolacja, koncert standardów jazzowych i wieczorny networking
09:30 – 11:00 – WARSZTATY: 1 z 4 PANELI DO WYBORU
11:00 – 11:20 – przerwa kawowa
11:20 – 12:00 Paweł Musiałowski: Nowa generacja klienta. Pokolenie Z na rynku ubezpieczeniowym
12:00 – 12:45 Prelekcja naukowa Kongresu, prof. dr hab. Jacek Lisowski, „Wyzwania stojące przed rynkiem ubezpieczeniowym”
12:45 – 13:00 przerwa kawowa
13:00 – 14:00 Jacek Walkiewicz: Pełna MOC w czasach zmian
14:00 Zakończenie Kongresu
Psycholog, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich mówców. Ceniony za wiedzę merytoryczną i inspirujący , narracyjny, pełen humoru sposób prowadzenia spotkań. Jego wykłady na TEDx umieszczone na YouTube mają ponad 10 milionów odsłon. Autor książek: „Pełna MOC marzeń”, „Rozmyślnik Jacka Walkiewicza”, „Pełna MOC życia” i „Pełna MOC możliwości”.
Przez wiele lat byłem agentem i menadżerem zespołu w firmie ubezpieczeniowej, przez cały okres współpracy przynależałem do „Klubu Lidera” zrzeszającego najlepiej sprzedających w firmie. Od września 2000 r. prowadzę szkolenia i doradztwo dla menadżerów sprzedaży, agentów i doradców klientów. Posiadam międzynarodowy certyfikat International Coach ICC. W branży finansowo-ubezpieczeniowej przeprowadziłem ponad 12.500 godzin programów szkoleniowo-coachingowych z zakresu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych i zarządzania siecią agentów. Jestem autorem wielu artykułów dotyczących branży ubezpieczeniowej i finansowej, książek: „Jak Ugryźć Klienta Biznesowego” i „Bądź Liderem Albo Odejdź”, redaguję rubrykę szkoleń i rozwoju w Dzienniku Ubezpieczeniowym, regularnie piszę artykuły do Gazety Ubezpieczeniowej. Prowadzę pierwszy w Polsce blog edukacyjny dla branży ubezpieczeniowej – BiznesUbezpieczeniowy.pl. Jestem twórcą platformy kursów online – Instytutu Sprzedaży Ubezpieczeń.
Trener, manager, przedsiębiorca. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, aktywista naukowy, absolwent Akademii Trenerów Sprzedaży i Akademii Trenerów. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Założyciel Fundacji Aksjomat oraz AKSJOMAT Training Institute, Partner w firmie Phinance S.A. Ekspert Brian Tracy International. Wieloletni sprzedawca, praktyk, która zbudował i prowadził z sukcesami własne zespoły sprzedażowe w branży finansowej. Przeszedł drogę od sprzedawcy do Partnera, po drodze wypracowując narzędzia i metody, które od lat z powodzeniem wdraża u swoich klientów jako trener. Prowadzi szkolenia z tematyki szeroko pojętych umiejętności miękkich, komunikacji, zarządzania, współpracy międzypokoleniowej, sprzedaży oraz obsługi klienta dla firm i instytucji (m.in. BBA Transport, BNP Paribas, Carte Dor, Connecto, Coca-Cola, COTY, T-Mobile, Volkswagen, Eiffage, Xella Polska, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Iglotex, Pekaes, MPEC, Job Impulse, Pekae S.A., ING Lease, Nest Bank, Phinance S.A, Fellowes, Agro-Masz, PIT-RADWAR, Toyota, Techland, Mars Wrigley, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, SED, Studio Figura, Stora Enso, KAS Urządzenia Biurowe i wiele innych). Łączy klasyczne, tradycyjne i profesjonalne podejście do sprzedaży z nowoczesnymi narzędziami, zweryfikowanymi przez badania, jak i doświadczenie. Podejście, które proponuje, przetestował najpierw na sobie, sprzedając do klienta biznesowego jak i indywidualnego. Jego celem jako trenera jest dostarczyć wartość, którą uczestnicy mogą wdrożyć w swoje realia biznesowe natychmiast po szkoleniu, przekształcając poznane zagadnienia w nawyki. Występował na scenach m.in. z Brianem Tracy, Jackiem Walkiewiczem, Jakubem B. Bączkiem, Marcinem Prokopem czy Robertem Korzeniowskim. Przedstawiciel nowej generacji biznesowej – pokolenia Y. W swojej pracy stawia na profesjonalizm, a jego misją jest inspirować każdego, z kim współpracuje. Podczas szkoleń skupia się na praktycznym zastosowaniu zdobytych kompetencji, dostarczając uczestnikom gotowe, sprawdzone rozwiązania w przystępny i atrakcyjny sposób. Interesuje się matematyką, psychologią i sprzedażą.
Lider zarządzania sprzedażą. Mówca Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców. Mentor. Motocyklista. Maratończyk. Miłośnik aktywności i skutecznego działania. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową, bo pracuje w niej od wielu lat. Realizował projekty wspierające ludzi sprzedaży dla wielu firm ubezpieczeniowych w Polsce, w tym Amplico Life, Nationale-Nederlanden, Allianz, UNIQA, Warta, PZU. Wierny idei: „to ludzie nadają sens działania innym ludziom”. Każdego dnia wpływa na duże i małe ludzkie decyzje, realizując role menedżerską, mentorską oraz trenera kompetencji sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Pracuje w oparciu o zaufanie, zaangażowanie oraz indywidualną odpowiedzialność za rezultaty i budowę skutecznych zespołów sprzedażowych. Z pasją uczy ludzi słuchać oraz wykorzystania metafory w procesie sprzedaży. Twórca strategii sprzedaży w organizacjach i autor wielu projektów szkoleniowych z zakresu zarządzania sprzedażą, budowy zespołów sprzedażowych, komunikacji, skutecznych technik sprzedaży, wystąpień publicznych. Stworzył i wdrożył w życie własne metody pracy: ZOZZ, Dx4. Optymista, człowiek wielu pasji, zaangażowany społecznie. Propaguje aktywny tryb życia – FB Aktywne Życie 50+, pod hasłem: „Rusz się dzisiaj, abyś mógł ruszyć się jutro”.
Od ponad dwóch dekad zawodowo związany z rynkiem ubezpieczeń majątkowych. Specjalizujący się w analizach rynku ubezpieczeniowego i identyfikacji bieżących trendów oraz potrzeby Agentów i Klientów. Wieloletnia współpraca z zespołami specjalistów z zakresu strategii marketingowych, sprzedaży i rozwoju technologicznego, ukierunkowana na implementację nowych produktów i usług ubezpieczeniowych dostosowanych do zmieniających się oczekiwań Klientów oraz regulacji rynkowych. Praca projektowa z zakresu zarządzania produktem, przy użyciu Agile i Design Thinking. Od ponad 10 lat specjalizacja w obszarze produktów dedykowanych sektorowi MSP – tworzenie produktów, kalkulatorów, ścieżek sprzedaży, zarządzanie taryfą oraz underwriting. Redagowanie artykułów w mediach upowszechniających zagadnienia ubezpieczeń dla firm oraz promujące dobre praktyki przy budowaniu i zarządzaniu produktami dedykowanymi dla sektora MSP. Tworzenie materiałów wideo budujących świadomość agentów oraz Klientów poszczególnych branż funkcjonujących na rynku polskim.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej. Od 13 lat Doradca Finansowy a od 7 lat Regionalny Koordynator Działu Ubezpieczeń na Życie i Ubezpieczeń Zdrowotnych w Phinance S.A. Konsultant branży ubezpieczeniowej. Twórca narzędzi wspomagających pracę sprzedawców ubezpieczeń na życie. Propagator jakościowego podejścia do doradztwa w zakresie zabezpieczania życia i zdrowia.
Od 13 lat związany z branżą finansową. Certyfikowany Trener Biznesu oraz praktyk specjalizujący się w sprzedaży ubezpieczeń na życie oraz długoterminowych produktów oszczędnościowych. Doświadczenie zdobył współpracując m.in. z ING Bank Śląski, Nest Bank, TZ SKOK, ERGO Hestia, TU Europa, Phinance S.A. Obecnie pełni rolę Dyrektora Regionu ds. Rozwoju Sieci Zewnętrznych w Nationale-Nederlanden. Podczas szkoleń pokazuje jak wykorzystać różne metody sprzedażowe, aby skutecznie poznać potrzeby klientów oraz odpowiednio ich zabezpieczyć.
Dr hab. Krzysztof Łyskawa jest adiunktem w Katedrze Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od początku pracy na Uniwersytecie Ekonomicznym wykładał różne przedmioty, ale większość z nich koncentruje się na technicznym wymiarze funkcjonowania zakładów ubezpieczeń i samych umów ubezpieczeniowych: polski rynek ubezpieczeń, ubezpieczeń na życie, underwriting w ubezpieczeniach majątkowych, reasekuracja, ubezpieczenia w rolnictwie, ubezpieczenia wzajemne, likwidacja szkód i zarządzanie ryzykiem. Od 1998 roku pracuje na rynku ubezpieczeń, w firmach brokerskich. Zajmuje się przygotowaniem i serwisem programów ubezpieczeniowych dla następujących gałęzi przemysłu: produkcji, usług, rolnictwa i medycyny. W wielu przypadkach jest zobowiązany do uczestnictwa w skomplikowanych procesach ubezpieczeniowych w zakresie underwritingu, likwidacji szkód czy działań procesowych. Pracował m.in. jako dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych oraz wicedyrektor oddziału Mentor w Poznaniu. W latach 2011-2022 był prezesem Mentor Re. Przez wiele lat był czynnym członkiem komisji ubezpieczeń majątkowych Polskiej Izby Ubezpieczeń (podkomisja ds. ubezpieczeń w rolnictwie). Był członkiem zespołów (w wielu przypadkach liderem), które przygotowywały szereg opracowań i działań wdrożeniowych dla sektora ubezpieczeniowego. Jest autorem ponad 100 prac w dziedzinie ubezpieczeń, współautorem podręczników akademickich oraz książek i artykułów z zakresu ubezpieczeń rolnych i zarządzania zakładami ubezpieczeń. Pracował aktywnie przy realizacji projektów naukowych z zakresu ubezpieczeń rolnych w Polsce i we Włoszech. Jest również członkiem Zespołu ds. Ubezpieczeń Upraw funkcjonującego przy ministrze rolnictwa i rozwoju wsi, ekspertem Krajowej Rady Izb Rolniczych w zakresie ubezpieczeń w rolnictwie, reprezentantem polskich rolników w Komitecie Copa Cogeca (Zespół ds. Ubezpieczeń i Zarządzania Ryzykiem).
Zawodowo od ponad 20 lat związany z rynkiem finansowym. Dokładnie 10 lat tematu dostałem zadanie rozwoju kompetencji i oferty produktowej w segmencie ubezpieczeń na życie. Mniej niż dekadę zajęło wprowadzenie Phinance na pozycję lidera wśród multiagencji w tym sektorze. Wraz ze zespołem wspieramy w realizacji misji dostarczenia najlepszych produktów i rozwiązań dla naszych Klientów. Górnolotne to słowa, ale zachęcam do działania w ramach naszych strategii i schematów. Z chęcią pomożemy w ich wdrożeniu. Prywatnie zamieniłbym czas spędzony w pracy na granie w karty i zbieranie grzybów, ale graczy coraz mniej, a na grzyby jest bardzo krótki sezon.
Martin, urodzony we Wrocławiu, polski przedsiębiorca. Absolwent Wrocławskiej Akademii Ekonomicznej oraz Sydney Windsor Institute of Commerce. Po powrocie z Australii otrzymał stanowisko Menadżera ds. promocji w warszawskim hotelu Marriott. Od 20 lat właściciel i współzałożyciel federacji KSW (Konfrontacji Sztuk Walki), organizacji promującej walki MMA (Mixed Martial Arts). Federacja w przeciągu tych lat stała się największą organizacją MMA w Europie i jedną z czołowych na świecie. Do tej pory organizacja zorganizowała prawie 100 gal, z których największa – KSW 39: „Colosseum” – przyciągnęła na PGE Stadion Narodowy 57 766 widzów, co sprawiło, że było to drugie pod względem skali wydarzenie w historii światowego MMA. Dotychczas KSW zadebiutowało w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Chorwacji, Czechach, a w 2024 także we Francji. Od 2019 roku pomysłodawca i jeden z założycieli Stowarzyszenia MMA POLSKA, pierwszej w kraju organizacji powołanej do reprezentowania i rozwoju amatorskiego MMA. Jako jedyna polska organizacja, Stowarzyszenie zrzeszone jest w strukturach światowej Federacji – International Mixed Martial Arts Federation (IMMAF) oraz w PKOLu. MMA Polska powołuje oficjalną Kadrę Polski na międzynarodowe zawody i organizuje ogólnopolskie turnieje MMA. Od 2007 roku również współwłaściciel Agencji Marketingowej „My Land”. Prywatnie: pasjonat sportów walki, amator astronomii, muzyki, rzeźby w drewnie i podróży.
Radca prawny z 20-letnim doświadczeniem w obsłudze prawnej sektora usług finansowych. Zajmuje się kompleksowym doradztwem prawnym dla m.in. banków, zakładów ubezpieczeń, firm leasingowych, funduszy inwestycyjnych, funduszy emerytalnych, SKOK, firm pożyczkowych, pośredników finansowych. Jego doświadczenia zawodowe obejmują m.in. tworzenie i opiniowanie wzorów umów, doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych, reprezentowanie klientów w postępowaniach przed KNF i UOKiK, sądami powszechnymi i SOKiK (sprawy o uznanie postanowień wzorca za niedozwolone oraz sprawy związane ze stosowaniem przez ubezpieczycieli praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów) oraz przed Prezesem UOKiK, opiniowanie i tworzenie modeli dystrybucji produktów finansowych. Rekomendowany w prestiżowych rankingach: Chambers Europe (2015-2022), Legal 500 EMEA (2018-2022), Ranking Kancelarii Prawniczych dziennika Rzeczpospolita, w kategorii „Ubezpieczenia” (2018) i „Prawo bankowe i finansowe” (2019). Przez kilka lat był członkiem grupy roboczej ds. danych osobowych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) oraz członkiem komisji prawnej i komisji informatycznej PIU. Od 2016 r. jest Członkiem Rady Rozwoju Rynku Finansowego przy Ministerstwie Finansów. Jest redaktorem prowadzącym komentarza do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej oraz komentarza do nowej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Prowadzi liczne szkolenia skierowane przede wszystkim do podmiotów z branży ubezpieczeniowej, finansowej oraz branży IT.
Konsultantka i trenerka biznesu, a przede wszystkim praktyczka w zakresie budowania strategii, sprzedaży, komunikacji, rekrutacji i rozwoju biznesu. Swoje doświadczenie zdobywała jako managerka sprzedaży, HR Business Partnerka i przedsiębiorczyni. W życiu kieruje się zasadą, że jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii, dlatego stawia na uczenie się poprzez doświadczenie i wyciąganie wniosków. Twórczyni marki #TheWomanPower, która wspiera kobiety w rozwoju i motywuje je do działania.
Cześć, nazywam się Ewelina Kałużna! Jestem agentką ubezpieczeniową, która od dziesięciu lat prowadzi Centrum Ubezpieczeń. Do jego promocji użyłam już chyba wszystkiego – ulotek, banerów rozwieszonych w całym mieście, audycji w radiu i prasie. Dziś stwierdzam, że najlepszym narzędziem w sprzedaży ubezpieczeń jest… Facebook. Początki były trudne. Przez długie miesiące nie publikowałam nic. Nie chciałam się wystawić na opinię innych osób. Bałam się krytyki i hejtu. Nie wiedziałam co publikować i od czego zacząć. Jestem na siebie zła, że tak późno zaczęłam. Teraz z pomysłem prowadzę stronę na Facebooku, dzięki temu co miesiąc zyskuję kilkunastu nowych klientów na ubezpieczenia. Chcę się z Tobą podzielić moim doświadczeniem i pomysłami.
Z branżą bankową, inwestycyjną i ubezpieczeniową związany od 20 lat. Twórca produktów finansowych, zarządzający projektami i siecią sprzedaży. Obecnie przedsiębiorca, agent, twórca projektu Akademii Dobrego Agenta, który prowadzi pod skrzydłami multiagencji ASF Premium. Z ogromną pasją dzieli się swoimi doświadczeniami z różnych obszarów biznesów i wspiera rozwój agentów ubezpieczeniowych.
Od kwietnia 2021 roku pracuje w CUK Ubezpieczenia, gdzie pełni funkcję członka zarządu i dyrektora departamentu ds. marketingu i e-commerce. Marcin Dyliński ukończył MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania, gdzie obecnie jest wykładowcą, a także Akademię Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej. Karierę zawodową rozpoczynał u dystrybutora marki Casio, następnie przez 11 lat budował struktury sprzedaży w Orange Polska, gdzie zajmował się tworzeniem struktury dystrybucji prepaid, alternatywnymi kanałami sprzedaży w zakresie usług agencyjnych, kanałami bankowości elektronicznej, a następnie business development oraz kanałem direct online i call center. Następnie 3 lata pracował na rynku wydawniczym, zajmując się marketingiem, systemami sprzedaży i dystrybucji contentu online jako członek zarządu ds. Sprzedaży i Digital w PZWL, członek zarządu ePWN, a także pełnomocnik zarządu odpowiedzialny za digital i sprzedaż tej ostatniej. Od kwietnia 2021 roku pracuje w CUK Ubezpieczenia, gdzie pełni funkcję dyrektora departamentu ds. marketingu i e-commerce. Marcin Dyliński ukończył MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania, gdzie obecnie jest wykładowcą, a także Akademię Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej.
Projekt „Razem w Mediach” koncentruje się na wspieraniu przedsiębiorców w zakresie budowania ich obecności i skuteczności w Social Mediach oraz świecie online, oferując wsparcie dostosowane do potrzeb ich działalności. Programy edukacyjne obejmują podstawy działania w mediach społecznościowych, tworzenia treści, postów, wideo oraz grafiki, umożliwiając firmom efektywne zarządzanie ich cyfrowym wizerunkiem.
Specjalista z ponad 15-letnim doświadczeniem w sektorze finansowym w modelach huntingu i farmingu. Z branżą ubezpieczeniową związany od 2013 roku, doświadczenie w sprzedaży zdobywał pracując dla lokalnych i międzynarodowych towarzystw ubezpieczeniowych i pośredników finansowych. W tym czasie zdobył bogate doświadczenie w zarządzaniu i rozwoju sprzedaży, pozyskiwaniu nowych partnerów, tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych produktów ubezpieczeniowych m.in. do Banków, Multiagentów czy Brokerów. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Regionalnego ds. Rozwoju Sieci Zewnętrznych w Nationale-Nederlanden gdzie aktywnie wspiera sprzedaż w Multiagencjach.
Jacek Lisowski jest profesorem nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, Kierownikiem Katedry Ubezpieczeń i Dyrektorem Instytutu Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Związany z branżą ubezpieczeniową zawodowo od ponad 30 lat. Jest członkiem Komitetu Nauk o Finansach PAN, Rady Awansów Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, International Academy of Financial Consumers (IAFICO) oraz członkiem Board of Governors Asia-Pacific Risk & Insurance Association (APRIA) i członkiem założycielem Eastern European Risk and Insurance Association (EERIA). Był m.in. członkiem Komitetu Redakcyjnego Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego, przewodniczącym Komisji ds. Organizacyjno-Statutowych Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ekspertem w Zespole Ewaluacji ds. nauk ekonomicznych HS-3SZ w Komitecie Ewaluacji Jednostek Naukowych przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, członkiem Doradczego Komitetu Naukowego przy Rzeczniku Finansowym, członkiem Jury w Konkursie o Nagrodę Rzecznika Finansowego za najlepszą pracę doktorską, magisterską, licencjacką i podyplomową z zakresu ochrony klienta na rynku finansowym, członkiem Podkomisji Ubezpieczeń Należności i Podkomisji Ubezpieczeń Finansowych PIU, członkiem Komisji Egzaminacyjnej dla Aktuariuszy przy KNF oraz ekspertem zewnętrznym Komisji Egzaminacyjnej dla Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych przy KNF. Zasiadał w jury konkursu „Dyrektor Finansowy Roku” organizowanego przez Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Euler Hermes i Magazyn Forbes. Ponadto był członkiem Rady Nadzorczej PTE Allianz; członkiem Rady Nadzorczej, Komitetu Audytu i Ryzyka Aviva Investors Poland TFI, Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie i Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych. Obecnie zasiada w radach nadzorczych i jako przewodniczący w komitetach audytu TUiR Allianz Polska S.A., TU Allianz Życie Polska S.A., TFI Allianz Polska S.A., TU Euler Hermes S.A., Santander Allianz TU S.A. i Santander Allianz TUnŻ S.A. Autor i współautor kilkudziesięciu książek, artykułów i opracowań z dziedziny ubezpieczeń. Jego badania koncentrują się głównie na ubezpieczeniach kredytu kupieckiego, gwarancjach ubezpieczeniowych, gospodarce finansowej ubezpieczycieli i wyzwaniach na rynku ubezpieczeniowym.